Subject: RE: Metsamaterjali ladustamine
From: "Vesmel" <[email-masked]>
To: "'Jaan Saia'" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Mar 2025 11:06:57 +0200

Tere!

Saatsime taotluse Transpordiametile 03.03.2025 metsamaterjali ladustamise
ja laadimistööde kooskõlastamiseks Kivi teel (11159)

Järgnes Transpordiameti ametniku keelduv vastus. Keeldumist põhjendati
järgnevate punktidega:

Riigitee 11159 Kivi tee kõrval ei saa ladustamist ja laadimist lubada:

*	Tee katte laius on 4,5 m, teel töötav sõiduk sulgeb tee
*	Kinnistule on olemas mahasõit mille kaudu on võimalik pääs
kinnistule materjali laadimiseks
*	Lähiajal on algamas RB trassi ehitus ja tee on vajalik
ehitusvedude tegemiseks

Tegemist on tupikteega, kus praktiliselt puudub liiklus. Seega tõenäosus
teel toimuvat liiklust segada on väike.

Väljend „lähiajal“ ei ole meie arvates pädev. Taotlesime luba kuni 15.03.
2025. Selle tähtaja jooksul saanuks tööd lõpetatud. Transpordiametil on
olemas kindlasti ka täpsem informatsioon RB trassi ehitamise alustamise
kuupäevadest.

Hetkel on teekaitse vööndis ladustatud raiejääde. Palume koostada
tingimuslik luba materjali laadimiseks Kivi teel (11159) km 0,7-0,8

Tööd teostame selle nädala jooksul või vastavalt Transpordiameti poolt
näidatud ajavahemikul.

Kokkuvõttes jäävad meile arusaamatuks bürokraatlikud takistused nimetatud
teel lao andmisest keeldumisel.

Lugupidamisega,

Meelis Vesselov

OÜ Vesmel

Riia mnt. 87

Pärnu 80019

Estonia

Mob +3725020471

Tel +3724473672

Mail: [email-masked]

 <http://www.vesmel.ee> www.vesmel.ee

From: Jaan Saia [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, March 7, 2025 3:32 PM
To: [email-masked]
Subject: Metsamaterjali ladustamine

Tere

07. Märtsil 2025.a. tuvastas Transpordiamet riigitee nr 11159 Kivi tee km
0,7 teest vasakul pool loata metsamaterjalide ladustamise. Metsamaterjalid
on ladustatud riigitee kaitsevööndisse, riigitee katte servast 2,6 – 3,5 m
kaugusele.

Käesoleva teavituse eesmärk on lõpetada rikkumine ning eemaldada
omavoliliselt ladustatud metsamaterjalid riigitee kaitsevööndist ja
riigimaalt. Sellest keeldumisel kavatseb Transpordiamet koostada
ettekirjutuse koos sunniraha hoiatusega.

Riigitee nr 11159 Kivi tee kaitsevöönd on ehitusseadustiku (edaspidi EhS)
§ 71 lg 2 kohaselt 30 m tee katte välimisest servast. Riigimaa laius on
kõnealuses kohas teest vasakul 6 meetrit riigitee sõiduraja servast
(äärejoonest). Seega asuvad nimetatud metsamaterjalid riigitee
kaitsevööndis ja osaliselt ka riigile kuuluval maal mille kasutamise õigus
Teil puudub.

Metsamaterjalide ladustamisega ning riigimaa risustamisega takistatakse
vajalikke hooldustööde tegemist. EhS § 70 lg 2 p 4 järgi on keelatud
ehitise kaitsevööndis takistada ehitise hooldamist. Teed on mõeldud
liikluseks ja liiklemine peab olema ohutu. Riigitee teekattest2,6 – 3,5 m
kaugusel paiknevad virnast välja ulatuvad tüved tekitavad ohtu teel
liiklejale sõiduki teelt välja kaldumisel. Seega on oht  inimese elule,
tervisele ja varale.

Juhindudes haldusmenetluse seaduse §st 40, palume Teil esitada omapoolne
selgitus. Juhime Teie tähelepanu, et ka metsamaterjalide äraveoks vajate
liiklusvälise tegevuse luba kui see toimub riigitee ääres, sest eeldab
ajutise liikluskorralduse paigaldamist. Palun saatke oma selgitus ja
seisukohad hiljemalt 10. märtsiks 2025.a  e-posti aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked]. Arvamuse
esitamine on menetlusosalise õigus, mille mittekasutamine ei peata edasist
menetlust.

Käesolevaga teatame, et Transpordiametil on õigus alustada nimetatud
tegevuse kohta riikliku järelevalvemenetluse ehitusseadustiku (edaspidi
EhS) § 130 lg 6 p 1 järgi. Kuna kinnistusraamatu ja äriregistri järgi
olete Teie kõnealuse krundi omava ettevõtte esindaja, pöördume Teie poole.

Tulevikus taotlege vajalike lubade saamist enne metsamaterjalide tee äärde
ladustamist.

EhS § 130 lg 6 p 1 teostab Transpordiamet riiklikku järelevalvet avalikult
kasutatava tee ehitamise, kohaliku omavalitsuse teede seisundinõuete ja
riigiteede kaitsevööndi, kasutamise ja kaitsenõuete täitmise ning
tee-ehitamisega seotud ettevõtjale ning pädevale isikule esitatud nõuete
täitmise üle. Riikliku järelevalve tulemusel saab Transpordiamet teha
nõuete rikkujale ettekirjutuse ning ettekirjutuse mitte täitmise korral
määrata EhS § 133 alusel sunniraha, mille ülempiiriks on eraisikule 6400
ja juriidilisele isikule 450 000 eurot. Sunniraha võib määrata korduvalt,
kuni ettekirjutus on täidetud.

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.